Coll de la Creueta-Castellar de n’ Hug, 7 Juny 2017

Hola companys, pel dimecres vinent tal i com estava previst anirem a Castellar de n’ Hug a fer una excursió que bàsicament serà tot baixada, una baixada de 544 metres de desnivell amb 4,50 kms., de llarg. Son terrenys de molta pastura, molt verds. He fet una comparació del Matagalls amb aquesta muntanya que baixarem, observant que els camins del Matagalls son molt mes de color gris de les pedres que els camins verds que anirem fins a Castellar de n’Hug, es a dir de mes bon caminar. Per fer l’ excursió un cop fet l’esmorzar ens pujaran al Coll de la Creueta en tres furgonetes de 8 places cada una, el cost de 180,-€ ( 60×3) quedarà subvencionat pel fondo de la Colla. Partirem des de aquest coll a 1.922 metres per acabar al barri de la Ribera a 1.378.
A mig camí, opcionalment però recomanable, pujarem al Tossal d’ Orriols amb un desnivell de 180 metres amb un recorregut de 2,600 km. d’ anada i tornada, es molt bon mirador de tota la zona. Tot continuant pel camí de baixada anirem a la Font del Boix, seguidament passarem pel costat del Roc del Batlle, un altre mirador de Castellar de n’ Hug, per anar a parar a una gran esplanada que a la part sud trobarem la Cova de la Tuta. Recordeu de portar lots, llanternes o frontals per explorar-la. La cova pot ser visitada per a totes les edats, no te perills, pots entrar pràcticament a peu dret amb una longitud superior als 80 metres. A partir de la cova el camí es molt ampla i ben fresat que ens acostarà a La Closa còmodament. En tot el camí, suposadament, podríem trobar cama-secs, carreretes o corretjoles, com vulgueu dir-ho tot es el mateix bolet, recordar de portar una bossa de plàstic per si de cas. En aquest missatge hi posaré el menú per escollir el dinar de 12,-€ per que aneu pensant que voleu menjar.
Tal i com varem quedar l’ horari de trobada serà a la mateixa hora del dimecres passat per complir amb els de La Closa. Està previst bon temps. Recordeu de repassar-vos les ungles dels peus. Teòricament trobarem dues fonts pel camí. L’ adreça de La Closa per ficar al GPS es: Barri de la Ribera, Carrer Orient, s/n 08696 Castellar de n’ Hug. Recomano pals per ajudar els genolls en tota la baixada. La planificació dels cotxes es aquesta: